Płatności elektroniczne
realizowane przez
Profesjonalny kask wyścigowy
350km/h
Przy tej prędkości, przy której samoloty już odrywają się od ziemi, prosta startowa staje się wąską linią dla zawodników MotoGP.
Ale SHOEI X-SPR Pro jest stworzony właśnie do tych ekstremalnych sytuacji. Dzięki bezkompromisowej konstrukcji, aerodynamicznemu kształtowi zapewniającemu maksymalną stabilność i systemowi wentylacji radykalnie skierowanemu na wiatr, zapewniającemu maksymalne dopływ świeżego powietrza, ten kask zapewnia decydującą przewagę na torze wyścigowym.
Bezpieczeństwo
Komfort
Wentylacja
Maksymalnie odsłonięte wloty wentylacyjne, optymalnie zaprojektowane do mocno pochylonej pozycji siedzącej na motocyklu wyścigowym, podkreślają bezkompromisową orientację X-SPR Pro również pod względem wentylacji.
Łącznie 7 wlotów świeżego powietrza i 6 otworów wentylacyjnych jest połączonych ze sobą za pomocą mocno rozgałęzionego systemu wentylacji i zapewnia jeszcze bardziej intensywną i poprawiającą wydajność, wymianę świeżego i zużytego powietrza w porównaniu z poprzednim modelem.
Aby zapewnić większy komfort w wysokich letnich temperaturach lub podczas wyścigów wytrzymałościowych, wydajność wentylacji poduszki policzkowej została znacznie poprawiona poprzez prawie podwojenie otworów wentylacyjnych po wewnętrznej stronie kasku.
System nawodnienia
Wewnętrzna wyściółka obszaru podbródka X-SPR Pro jest przygotowana do instalacji systemu hydracyjnego. Regularne przyjmowanie płynów przez system nawadniania pomaga kierowcy utrzymać koncentrację przez dłuższy czas, nawet podczas wysokich letnich warunków pogodowych lub wyścigów wytrzymałościowych.
Za pomocą adaptera można podłączyć różne powszechnie dostępne systemy do rurki zasilającej z gamy akcesoriów SHOEI.
Aerodynamika
X-SPR Pro jest bezkompromisowo zaprojektowany do użytku w wyścigach. Jego kształt i właściwości aerodynamiczne pozwalają kierowcy w pełni skoncentrować się na torze i akcji wyścigowej, nawet przy najwyższych prędkościach.
Zewnętrzna powłoka została całkowicie przeprojektowana, aby poprawić właściwości aerodynamiczne. Po wielu godzinach spędzonych w tunelu aerodynamicznym dokonano ponad 150 ulepszeń w zewnętrznym kształcie skorupy poprzedniego modelu i włączono je do projektu X-SPR Pro przy użyciu doskonałej technologii kształtowania skorupy kasku SHOEI.
Nowo opracowany stabilizator z tyłu głowy kieruje strumień powietrza do tuneli po lewej i prawej stronie oraz prowadzi go przez stabilizator i tylny spojler. Skutkuje to bardziej aerodynamicznie wyważonym kształtem skorupy kasku (zgłoszenie patentowe).
Wyraźne krawędzie boczne w lewym i prawym górnym rogu kasku pełnią funkcję płetw ogonowych i, w połączeniu z wklęsłą górną częścią stabilizatora z tyłu i bocznymi płetwami ogonowymi, przyczyniają się do wysokiej stabilności kierunkowej kasku.
Ten charakterystyczny obszar wyróżnia się w konstrukcji kasku i nadaje kaskowi wyważony wyraz stylu i bezpieczeństwa. Połączone wysiłki zespołów produkcyjnych, testowych i programistycznych SHOEI łączą się w tym momencie.
Wizjer
Nowy wizjer CWR-F2R, z większym o 5 mm pionowym polem widzenia, oferuje obiecującą przewagę wizualną w ekstremalnych pozycjach jazdy pochylonej do przodu na motocyklu wyścigowym. Przy pochylonych kątach, gdzie nawet łokieć dotyka asfaltu, to zwiększone pole widzenia przyczynia się do bezpieczeństwa motocyklisty.
Folie odrywane (zrywki) można przymocować do standardowego przezroczystego wizjera CWR-F2R do użytku na torze wyścigowym.
Podwójny mechanizm blokujący zapobiega przypadkowemu otwarciu wizjera w przypadku zderzenia.
Wkładka zapobiegająca parowaniu PINLOCK®EVO jest dołączona do kasku i jest mocowana do kołków w szybie, które znajdują się poza poziomym polem widzenia. To zwiększenie użytecznego pola widzenia zapewnia dodatkowe aktywne bezpieczeństwo w wyścigach, a także w ruchu drogowym.
Wyposażenie
Akcesoria dodatkowe
Następujące akcesoria są dostępne dla SHOEI X-SPR Pro: