Zamiast siedzenia pasażera, bagażnik sportowy jest zakotwiczony w oryginalnym uchwycie i można go otworzyć za pomocą kluczyka zapłonu pojazdu. Wszechstronne możliwości mocowania pasów bagażowych zapewniają bezpieczne wsparcie dla różnych rodzajów bagażu. Możliwe jest również wyposażenie bagażnika sportowego w przedłużenie umożliwiające bezpieczne przymocowanie większych rolek bagażowych. Konstrukcja bagażnika sportowego przypomina pokrycie siedzenia pasażera i płynnie wtapia się w ogólny wygląd motocykla. Wysokiej jakości powłoka proszkowa zapewnia trwałość i odporność na działanie czynników atmosferycznych. Instalacja jest prosta, a dołączone materiały montażowe umożliwiają łatwy montaż. Bagażnik sportowy można szybko zdjąć, podobnie jak w przypadku fotela pasażera. Należy pamiętać, że bagażnik sportowy jest kompatybilny wyłącznie z kuframi Journey Topcases 30/40/50 w wersji uniwersalnej z płytą z tworzywa sztucznego. Zwykłe kufry główne Hepco&Becker z metalowymi mechanizmami blokującymi na spodzie kufra nie są kompatybilne. Bagażnik sportowy można również połączyć z systemem zamykania lock-it na tylnych torbach, takim jak tylna torba Royster Lock-it.